Tävling & träning

Kommande tävlingar

Håll koll på Tävlingsdatabasen (TDB) för kommande tävlingar på föreningen.

Träning

WE-träning - just nu pausad

Är du sugen på att prova på Working Equitation (WE)?

Alla raser och storlekar kan rida WE. Sporten utvecklar samspelet och förtroendet mellan häst och ryttare. Sitsen, balansen, koordinationen och planering av bra ridvägar förbättras. Hästen och ryttaren får en allsidig utbildning, men ändå är det lite fart och fläkt.

Vi erbjuder WE-träning för Marika Lund

Träningen under våren startar vecka 2 och därefter varannan vecka på onsdagar, jämn vecka.

Delad timme 260kr
Enskild timme 520kr
Enskild halvtimme 260kr
228kr/gång körersättning , fördelas på antal ekipage per träningstillfälle.

Kostnad för hyra av ridanläggning om man är icke medlem, 50kr.

Kontakta Angelica, 0701442056, för att boka träning.
Betalning skall vara Angelica tillhanda senast två dagar innan träning.

Ett tips är att dela timme då det oftast brukar vara tillräckligt för både häst och ryttare.

Välkomna!

Hoppträning - just nu pausad

Hoppträning för Caroline Bore

Caroline är Hippolog och level 3 ridlärare. Hon har arbetat som beridare i Tyskland i många år och därefter som lärare på hippologprogrammet uppe i Strömsholm där hon också haft unghästar på utbildning. Idag driver hon egen verksamhet med både hopp- och dressyrträningar samt tar emot hästar för utbildning och försäljning. Hon är en väldigt noggrann tränare som lägger ner mycket tid i grundarbetet för att senare kunna utvecklas uppåt i klasserna, läs mer om henne här:

Träningarna kommer att hållas onsdagar ojämna veckor med start vecka 3, under våren. Man bokar sig för antingen hela terminen eller fyra gånger i stöten. Varje träning är 75 minuter lång och innehåller en markarbetes del och en hoppdel. Grupperna under inomhus säsongen består av 4 ekipage och under utesäsongen max 5 ekipage.

Pris/lektion för medlemmar: 250 kr, (+100 kr för drivmedelskostnad till Carolin som delas på alla deltagare under kvällen, ex. 3 grupper med 4 i varje grupp 8 kr).

Pris/lektion för icke medlemmar: 250 kr, (+ 50 kr anläggningskostnad), (+100 kr för drivmedelskostnad till Carolin som delas på alla deltagare under kvällen, ex. 3 grupper med 4 i varje grupp 8 kr).

För att boka träning var vänlig och kontakta Kristina, 072-0503702.

Vi rekommenderar att alla som tränar på klubben blir medlemmar för att kunna ta del av bland annat försäkringar vid ev. olycka. Som medlem har du även förtur till träningar som anordnas på klubben.

Välkomna!