Ridhusregler

Ridhusregler för anläggningen!

Som medlem förväntas det att du följer dessa regler för att undvika missförstånd och irritation från andra medlemmar.

• Hjälm ska användas vid all ridning på anläggningen.
  • Alla hästar på anläggningen ska vara friska och inte komma från stall där smittsam sjukdom finns.
  • Trevligt och gott uppförande förväntas av alla. Visa gott föredöme inför yngre ryttare.
  • Knacka innan du går in i ridhuset om där finns folk.
  • Plocka upp högarna efter din häst.
  • Går något sönder, skadas eller om du upptäcker något fel - meddela någon i styrelsen snarast.
  • Höger regel gäller! Ingen skritt eller halt på spåret. Ridande på spåret har företräde mot den som rider innanför.

Du som har löst anläggningskort har fri tillgång till ridhus och utebanor alla tider som inte är upptagna för SKRO´s verksamhet eller bokade enligt kalendern på hemsidan.

Lämna ridhuset i det skick du önskar finna det när du kommer hit nästa gång. Av ditt medlemskap förväntas du hjälpa till med harvning, vattning och krattning av kanter.

• Gruppträningar sker normalt mellan 17.00-21.00, måndagar - torsdagar.
  • Privatträning får ske då ridhus och utebanor är ledigt för fri ridning. Ryttare kan endast begära enskild träning vid bokning enligt nedan. Övriga tider har alla rätt att använda anläggningen.
  • Bokning kan göras enligt nedan och minst en vecka innan till Jessica Hafström 0704-322558 skrombergarf@gmail.com

o Skollov räknas som lördag/söndag

• Hoppning är numera förlagd till onsdagar o söndagar efter 13.00. Hoppningen har förtur framför vanlig ridning. Är anläggningen tom går det bra övriga dagar och tider att hoppa men ska avbrytas om ryttare kommer in i ridhuset/in på banan. Annan överenskommelse kan göras med vuxen ryttare över 18 år.
  • Hoppning får endast ske i vuxet sällskap. Ryttare under 14 år ska ha sällskap av annan person minst 14 år.
  • Möjlighet till löshoppning hänvisas till söndagarna och detta ska bokas en vecka i förväg.
  • Longering och tömkörning får endast ske då man är ensam i ridhuset, ridning har förtur.

Välkommen till Skromberga Ryttarförenings anläggning!